Викладачка дисциплін “Театральна культура і критика” та “Театральне мистецтво: пролегомени”
Театрознавиця, театральна критикиня
Викладачка дисциплін “Театральна культура і критика” та “Театральне мистецтво: пролегомени”
Театрознавиця, театральна критикиня
1991 року закінчила Київський національний університет театру, кіно і телебачення ім І. К. Карпенка-Карого за фахом «театрознавство», згодом аспірантуру у цьому ж виші (2004).
У 1991-2001 рр. працювала в літературній частині Львівського національного театру ім. М. Заньковецької. Від 1999 р. донині – асистент, доцент кафедри театрознавства та акторської майстерності ЛНУ імені Івана Франка. Головний редактор театрознавчого часопису «Просценіум» ЛНУ ім. І. Франка. Голова Театрознавчої комісії НТШ. Членкиня та голова чисельних театральних фестивалів в Україні, одна з театральних експертів Британської ради в Україні.
Монографія
Гарбузюк М. Образ України у польському театральному дискурсі ХІХ століття: стратегії та форми репрезентації. Львів: Простір-М, 2018. 470 с.
Розділи колективних монографій:
Гарбузюк М. Польський театр у Львові (1900 – 1945) // Нариси з історії інонаціонального театру в Україні ХХ–початку ХХІ століття / наук. ред. М. Гринишина. Київ : Фенікс, 2017. С. 457–558.
Гарбузюк М. Аркадійські образи українців у польському театральному дискурсі першої половини ХІХ ст.: між «популярним романтизмом» та колоніальним кітчем // Кітч у мистецтві, етосі та вихованні / ред.: Г. Гжибек, Т. Дубровний. Львів; Ряшів, 2019. C. 9–20.
Навчально-методичний посібник:
Крохмальний Р., Гарбузюк М., Демчук Н., Медведик Ю. Основи наукових досліджень. Навчально-методичний посібник. Львів, ЛНУ імені Івана Франка, 2013.
Статті у SCOPUS:
Cazacu S., Halland N., Harbuziuk M., Sakowska A. African Tales (Craiova International Shakespeare Festival, 23 April–6 May 2018) // Cahiers Elisabethains: A Journal of English Renaissance Studies. XX (X). 2019. S. 1–48. : https://journals.sagepub.com/home/cae.
Інші закордонні наукові часописи та індексовані в інших наукометричних базах видання:
Гарбузюк М. Комедіо-опера «Сирена з Дністра»: (До генези українських персонажів у польському театрі першої половини ХІХ ст.) // Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого. Київ : [б. в.], 2013. Вип. 13. С. 8–36.
Гарбузюк М. Топос Львова як український дискурс у виставі «Львів’янка, королева Голконди, або Пригоди Фінфи» Я.-Н. Камінського на сцені польського театру у Львові (1829) // Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого. Київ : [б. в.], 2014.Вип. 15. 16–25.
Гарбузюк М. Ян Непомуцен Камінський: «Подільський слід» у житті й творчості // Dialog dwóch kultur. Warszawa ; Lublin : [s. n.], 2014. R. VIII. Z. 1–2. S. 268–274.
Гарбузюк М. Дискурс України у просторі польського театру (на прикладі репертуару польської сцени у Львові першої половини ХІХ ст. // Studia ucrainica Varsoviensia. Uniwersytet Warszawski. Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. T. 3. S. 251–269.
Гарбузюк М. Образ козака в польському театрі та драматургії (ранньоромантичний період) // Dialog dwóch kultur. Warszawa ; Lublin, 2015. R. ІХ. Z. 1. S. 245–250.
Гарбузюк М. «Бунт Хмельницького» Алоїзa Гонзаги Жулковського – перша драма про українського гетьмана на польській сцені XІХ ст. // Pomiędzy. Між. Между. Between. Zwischen. Entre. Polonistyczno-Ukrainoznawcze Studia Naukowe. Wrocław, 2015. № 1. S. 109–122.
Гарбузюк М. Ростислав Пилипчук – дослідник українсько-польських літературних і театральних зв’язків // Dialog dwóch kultur. Warszawa, 2016. R. Х. Z. 1. S. 375–380.
Гарбузюк М. Національна та іншомовні театральні культури у науковому доробку Ростислава Пилипчука. Причинки до інтелектуальної біографії ученого // Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка- Карого. Київ, 2016. Вип. 19. С. 65–72.
Harbuziuk M. Współczesny teatr ukraiński : między dyskursem posttotalitarnym a postkolonialnym // Miscellanea posttotalitariana Wratislaviensia. Pokolenie – Transformacja – Tożsamość. Gardzenickie czytania teatroznawcze… i nie tylko. Wrocław, 2016. № 4. S.79–90.
Harbuziuk M. Scena a przedstawienie traumy historycznej: dramaty/spektakle, twòrcy/odbiorcy we wspòłczesnym teatrze ukraińskim // Trauma jako kulturowy palimpsest: (post)komunizm w kontekście porównawczym nowoczesności, totalitaryzmów i (post)kolonializmów // Misscellanea posttotalitariana Wratislaviensia. Wrocław, 2017. № 6. S. 119–130.
Гарбузюк М. Володимир Перетц про ранньомодерні польсько-українсько-російські театральні зв’язки (До історії порівняльного театрознавства в Україні) // Науковий вісник Київського національного університету театру. кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. Київ, 2017. Вип. 21. С. 14–24.
Гарбузюк М. Іван Франко про українсько-польські театральні зв’язки. (До історії театральної компаративістики в Україні) // Мистецтвознавство України. Київ : ІПСМ НАМ України, 2017. Вип. 17. С. 17–32.
Гарбузюк М. Початки театральних імагологічних студій у працях Івана Франка. До історіографії дослідження польсько-українських мистецьких стосунків) // Художня культура. Актуальні проблеми. Київ, 2017. Вип. 13. С. 136–154.
Гарбузюк М. Перша сценічна версія «Марії» А. Мальчевського на польському кону (1831): «українська поема» без України // Dialog dwóch kultur. Warszawa, 2017. R. ХІ. Z. 1. S. 245–251.
Гарбузюк М. Українсько-польське театральне пограниччя: географічне та історичне окреслення феномену // Dialog dwóch kultur. Warszawa, 2018. R. ХІІ. Z. 1. S. 383–390.
Гарбузюк М. «Гелена, або Гайдамаки на Україні» Я. Н. Камінського за Т. Кернером на польській сцені (перша пол. ХІХ ст.): географія й хронологія поширення // Науковий вісник Київського національного університету театру. кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. Київ, 2019. Вип. 24. С. 7–15.
Гарбузюк М. Комедія «Приблуда» Владислава Лозинського (1862): автор, сценічна доля п’єси та питання міжнаціональної театральної комунікації // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія: мистецтвознавство. 2019. Вип. 1 (40). С. 190–197.
Публікації і вітчизняних фахових наукових виданнях:
Гарбузюк М. «(Zygmunt Trzeci) Ogińska! Czyli wojna tatarów z sarmatami» Яна–Непомуцена Камінського (1809): До генези «української теми» в польській драматургії та театрі ХІХ століття // Вісник Львівського університету. Серія: Мистецтвознавство. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2013. Вип. 12. С. 193–207.
Гарбузюк М. Дошевченківські «Гайдамаки…» на польській сцені у Львові (1819 р.): перший твір про Коліївщину в оцінці українських та польських учених // Вісник Львівського університету. Серія: Мистецтвознавство. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2014. Вип. 15. С. 153–163.
Гарбузюк М. Антоній Мальчевський бачив Богдана Хмельницького? // Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Львів, 2016. Вип. 17. С. 210–218.
Гарбузюк М. «Антитеза двох суспільств»: образ Коліївщини у виставах «Ватажок» Аурелія Урбанського на сценах польських театрів (1893–1894 років) // Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Львів, ЛНУ імені Івана Франка, 2018. Вип. 18. С. 15–22.
Гарбузюк М. Соціокультурне та поліетнічне портретування Києва середини ХІХ ст. у п’єсі «Гапка в муках» М. Ґожковського (1861): наративи, хронотопи, імагологічні стратегії // Вісник Львівського університету. Серія Мистецтвознавство. Львів, ЛНУ імені Івана Франка, 2019. Вип. 19. С. 165-174.
Гарбузюк М. П’єса «Українці» Люціана Косьцєлецького у репертуарі польських театрів 1880–1887 років (до сценічної історії твору) // Студії мистецтвознавчі. 2019. № 1. С. 80–89.
2009 р. – премія в галузі театральної критики Національної спілки театральних діячів України.
2015 р. – срібна медаль Національної академії мистецтв України.