24 лютого 2020 року в УКУ відбулась лекція лондонського галериста Джеймса Баттервіка «Українське мистецтво на міжнародному ринку» , організована спільно кафедрою культурології, Центром Шептицького та відділом розвитку УКУ за спонсорської підтримки готелю «Леополіс» і видавництва “MAGENTA ART BOOKS”.
Джеймс Баттервік – власник галереї в Гаммерсміті, член Товариства Лондонських арт-дилерів, куратор виставки провідних картин імпресіоністів у Казахстані, художній радник групи Oracle Capital Group. Останні роки активно займається формуванням сектора українського мистецтва на міжнародному арт-ринку. Так, минулого року він презентував на Європейській ярмарці образотворчих мистецтв TEFAF в Маастріхті роботи Олександра Богомазова, цього року готує в виставку львівського художника Івана Турецького в Лондоні, а також бере участь у підготовці виставки творчості Олександра Архипенка та Олександра Богомазова в голландському Музеї Креллер-Мюллер в 2021 році.
Лектор познайомив присутніх з підставовими чинниками формування ринку національного мистецтва на міжнародній арені, пояснив, чому Казимира Малевича, Олександра Архипенка та Соню Делоне не називають українськими і як, натомість, позиціонувати творчість вітчизняних художників на європейському арт-ринку. На думку експерта, українське мистецтво багате на непересічні постаті й унікальні твори, яким притаманний яскравий колорит і свобода творчого пошуку. На прикладі творчої спадщини і життєвої історії Олександра Богомазова Джеймс Баттервік продемонстрував, як варто формувати впізнаваний образ самого митця через унікальність історичного контексту та деталей біографії, а також вписування його творчості у європейський контекст.
Сесію Q&A модерувала викладачка кафедри культурології, арт-консультантка, фахівчиня з освіти в галузі арт-бізнесу Олена Грабб. Слухачів цікавили, особливості роботи галериста та арт-дилера, критерії вибору творів, принципи формування цінової політики на мистецтво, співпраця з європейськими музеями, а також зв’язок арт-ринку з експертним мистецтвознавчим середовищем.
Після закінчення лекції Джеймс Баттервік ще довго спілкувався з львівськими художниками і галеристами. Насичений і цікавий діалог засвідчив, що професійне середовище щораз більше усвідомлює потребу формування арт-ринку в Україні і готове до об’єднання зусиль заради цього. Сподіваємось, що Джеймс Баттервік стане приятелем УКУ і ми ще матиме нагоду почути його яскраві і змістовні лекції.
***
On February 24 2020 James Butterwick, the London collector and galerist gave a talk “Ukrainian Art on an International Market”. The event was co-organized by the Ukrainian Catholic University Cultural Studies Department, Development Department, Sheptytsky Center and supported by “Leopolis” hotel and “MAGENTA ART BOOKS” publishing house.
James Butterwick, a member of the Society of London Art Dealers and Art Advisor to the Oracle Capital Group, owns an a gallery in Hammersmith and has curated an exhibition of leading Impressionist paintings in Kazakhstan in 2013. In the recent years he is working on promotion of the Ukrainian art sector at the international art market. Thus he has presented works of Oleksandr Bohomazov at the TEFAF in Maastricht and is currently preparing an exhibition of Lviv artist Ivan Turetsky to take place in London. Butterwick is also involved in the production of Oleksandr Archipenko and Oleksandr Bohomazov exhibition in Kroller-Muller Museum (Netherlands) in 2021.
The lecturer spoke about the basic factors which influence the national art market organization at an international arena, explained why Kazimir Malevich, Oleksandr Archipenko and Sonia Delaunay are not attributed as Ukrainians and thus – how to place Ukrainian art works at European art market. From the expert’s perspective, Ukrainian art is rich in unique figures and original works, bright in character and free in artistic expression. Using the case of Oleksandr Bohomazov, James Butterwick suggested a way of creating a recognizable image of an artist in unique historical background, biographical details and inscribing his work into wider European context.
Q&A section was moderated by Olena Grubb – Cultural Studies department professor, art consultant and art-business education expert. Audience was interested in the peculiarities of gallerist’s and art-dealer’s work, artwork selection criteria, pricing policy for works of art, cooperation with the European museums, and the art market’s connection to the expert environment.
James Butterwick continued to converse with Lviv artists and gallerists after the lecture. This sensible and active dialogue showed, that the professional environment is aware of the necessity of art market development and is ready to join the efforts in this direction. Hopefully James Butterwick will become a friend of UCU and we will have an opportunity to hear his brilliant and profound lectures.