Коли мої батьки дізналися, що я вступила на культурологію – першим питанням до мене було: а де ж ти працюватимеш з такою освітою?! І, справедливости ради, треба сказати – це було резонне питання 10 років тому. І саме з цієї причини мене тішить наскільки фахово підготовленими покидають університет культурологи сьогодні. Низка теоретичних дисциплін та професійне стажування «в полі» дає добрий результат, який, маю надію, знімає питання про працевлаштування в батьків сучасних студентів-культурологів.
Аби не видатись пустослівною, далі розповім про вдалий досвід співпраці студенток та студентів програми Культурології УКУ зі сучасними установами культури міста.
Однак спершу трішки про процедуру стажування. Мені, як кураторці від кафедри, залежало на тому, аби майбутні стажери та стажерки були максимально вмотивованими. Саме тому ми вирішили розробити такий собі «симулятор» ринку праці, тобто відтворити умови реального найму. Для цього кожна студентка та кожен студент обирали серед запропонованих «вакансій» в культурних установах міста (а партнерів-установ цього року маємо аж 11!), писали мотиваційки та резюме. Далі на конкурсній основі відбувався відбір кандидатів і кандидаток. Таким чином більшість аплікантів та апліканток отримали можливість стажування в обраних інституціях, у проєктах, які максимально відповідають їхнім навчальниим та професійним інтересам. Так само, наші партнери могли обрати серед аплікантів тих, чиї навички та досвід були б найбільш корисними для їхньої діяльності. Окремим бонусом для стажерок та стажерів стала можливість втілити власний проєкт в рамках поточної роботи інституцій культури, за що окремо хочу подякувати менторкам та менторам стажування з боку партнерських організацій.
Нижче пропоную вашій увазі кілька відгуків наших студенток/ів та їхніх менторів від інституцій.
Катерина Косів
«Проект, з яким куратор стажування Богдан доручив мені допомагати, — це освітня програма “The black box”. “The black box” — низка подій про театр у місцевому, національному, міжнародному та світовому контексті. Ця програма поєднує в собі різні формати — лекції, публічні дискусії та семінари, які зберуть професійних акторів, режисерів, інших митців та просто зацікавлених у мистецтві, щоб дослідити, що таке сучасний театр.
Я задоволена, що маю змогу приєднатися саме до цього проєкту і використати на практиці здобуті за роки навчання знання, а також набути новий досвід. Хорошою можливістю є долучення до створення події від початку до кінця, що дозволяє побачити шлях, який має пройти куратор/ка проекту для його створення. Мої завдання досить різні: аналіз події, яка відбулася, висновки та пропозиції щодо покращення наступної, пошук інформаційних партнерів і комунікація з ними, логістика та планування програми. З деякими я вже справилася, а інші чекають мене у найближчому майбутньому. Сподіваюся, нам вдасться зробити вдалий проект, а мені здобути цінний досвід».
Ментор Богдан Грицюк
«Цьогорічний сезон “the black box” носить назву “Театр і реальність”, і фокусується на тому типі театру, що напряму, без посередників і посередниць, взаємодіє з суспільством та який реалізовується без надмірної естетизацї та екзотизації проблеми. Серед завдань стажерки: вивести критерії висвітлення слабких точок, порівняти заявлену проєктну пропозицію з реальними результатами; зробити висновки з аналізу і пропозиції щодо вдосконалення програми; знайти інформаційних партнерів задля поширення програми на більшу авдиторію, не винятково львівську; комунікувати з інформаційними партнерами; звести календар програми; взяти участь у підготовці першої події.
Катерина буде долучена до роботи в комунікації зі спікер(к)ами та інформаційними партнерами, а також – має можливість долучитись до покращення програми».
Софія Стрілець
«Я проходжу стажування на Фабриці повидла (Jam Factory Art Center), зокрема, долучена до проєкту в рамках платформи “Magic carpets” від “Креативної Європи.” Суть даного проєкту полягає в організації мистецької резиденції у Львові для двох запрошених закордонних художників/ць зі сфери сучасного візуального мистецтва та саунд-арту. Протягом місяця художники/ці будуть працювати разом із дітьми (11-14 р.) Підзамча, над спільним мистецьким твором (що це буде – загадка для всіх). Я на даному етапі роботи маю два завдання: розробляю арт-гід для резидентів та підбираю для них апартаменти/студію.
Вірю, що попри виклики, нам вдасться реалізувати проєкт. Особливо я зацікавлена в спілкуванні з художниками та дітьми. І з дуже хочу побачити процес/результат їхньої співпраці.»
Менторка Анна Гайдай
«Наразі в нас позитивна динаміка – ми логічно і невідворотно рухаємось до поставлених цілей 🙂 Я дуже тішусь, що Софія до нас долучилася. Дослідження культурного ландшафту Львова, за результатами якого і буде створений арт-гід, як на мене, є захопливим. Сподіваюсь, дослідницько-детективна робота, а також здобуті навички, стануть для Софії цінним та корисним досвідом її практики на Фабриці повидла. Рухаємось далі!»
АРТ-ЦЕНТР ПАВЛА ГУДІМОВА «Я- ГАЛЕРЕЯ»
Ія Барадна
«Стажування в «Я-Галереї» – це можливість побачити роботу команди «за лаштунками», поспілкуватися з працівниками установи, дізнатися про формування виставки. Протягом цього часу є чудова нагода спробувати себе в SMM-менеджменті, написанні підготовчих текстів, більш повсякденній роботі, а також помічником куратора. Дуже сподобалося співпрацювати з цими людьми. На жаль, часу дещо замало, але сподіваюся, що буде ще нагода попрацювати разом».
ЛЬВІВСЬКА НАЦІОНАЛЬНА ГАЛЕРЕЯ МИСТЕЦТВ ІМ. Б.ВОЗНИЦЬКОГО
Марія Піщик
«На щастя, я проходжу стажування в інституції, де мені дозволили зайнятись своїм власним проєктом. Оскільки він ще в процесі, і мені б не дуже хотілося розголошувати деталі, просто скажу, що зараз я перевідкриваю для себе музейну спадщину Львова, його історію та персоналії. Маю на увазі музей модерної скульптури Михайла Дзиндри. Завдяки стажуванню я познайомилась з цікавими людьми, зокрема Анітою Немет.
Зараз готуємо тексти з фото (фотограф Марта Сирко) про скульптуру Михайла Дзиндри. Одне інтерв’ю з пані Софією (біографія пана Михайла) , а одне з Анітою (про особливості скульптури) Якщо все вийде, то ми зробимо такий же проєкт про Пінзеля».
ЦЕНТР МІСЬКОЇ ІСТОРІЇ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ
Марія Козак
«Під час стажування у Центрі міської історії Центрально-Східної Європи я працювала над підготовкою виставки, яка має відкритися наприкінці весни, про львівського-фотографа, який творив у 1970-90 роках, Віля Фургала. Завжди цікаво побувати на внутрішній кухні, коли задумки лише народжуються, формуються бачення, коли зі спільної роботи помалу витворюється нова тканина.
Для мене дуже вдало склався пазл, оскільки тема моєї дипломної пов’язана з “Дзиґою”, а одна з перших Віліних виставок відбулася в дворику між галереєю та Домініканами. Її організував Влодко Кауфман, арт-директор “Дзиґи”. Та й назагал Віля часто тусувався на Вірменці, от я і працювала над текстами до виставки, досліджувала вулицю, простір, взаємодію публічного та віртуального. Робота і надалі продовжується – мені цікаві тема, період та герой, тому, надіюся, наша співпраця продовжиться і після закінчення стажування».
Кураторка стажування – Ірина Рибко, викладачка кафедри культурології.