“Майстерня практиків культури” – це освітня платформа для професійного розвитку, особистого зростання, налагодження і підтримки партнерства у сфері культури. Програма ґрунтується на уявленні про практика культури як творця/чиню нових ідей та практик, будівничу/ка мостів між різними сферами суспільного життя, здатну/ого ініціювати та здійснювати окремі проєкти, активізувати роботу вже наявних культурних інституцій, формувати мережі різноманітних партнерств, опікуватись розвитком локальних спільнот, аналізувати наявність ресурсів для культурного, соціального та економічного розвитку міста, пропонувати якісний конкурентноздатний культурний продукт.
«Майстерня практиків культури» заснована на принципах відкритості, співпраці, діалогу та розвитку, орієнтована насамперед на вже зайнятих у культурній сфері дорослих, що прагнуть зростати особистісно й професійно. Навчальні модулі зосереджені на визначенні компетенцій практика культури та творенні професійної мережі, пошуку ресурсів для особистого та інституційного розвитку, формуванні ціннісно орієнтованого розуміння культури, знайомстві з теорією та інструментами управління змінами, опануванні учасницькими методами роботи та ефективної взаємодії у сфері культури.
Мета та цілі
Мета: вдосконалити професійні компетенції та актуалізувати знання практиків культури, що дозволить покращити роботу культурних інституцій та проєктів
Цілі:
- створити безпечний і відкритий простір для підтримки усвідомленого самонавчання, обміну досвідом, творчого діалогу та саморозвитку.
- забезпечити діяльність освітньої платформи, на якій практики культури зможуть розробити ідею та канву втілення бажаної зміни в межах свого впливу
- сформувати в учасників та учасниць програми навички та компетенції необхідні для розвитку культурних інституцій, залучення локальних спільнот та створення активних партнерств
- посилити мережу практиків культури.
Результати
Навички та компетентності, які отримають учасник/ця:
- Визначати свої та командні компетенції, керувати усвідомленим самонавчанням, орієнтуватися в ресурсах для професійного оновлення та самовдосконалення.
- Критично й творчо мислити, орієнтуватись в актуальних концепціях культури, працювати з культурними відмінностями та ідентичностями.
- Визначати і формулювати цінності, ключові засади та рушійні принципи, підставові для роботи інституції, спостерігати динаміку і статику цінностей та культурних норм у спільноті.
- Творити ефективні команди для впровадження змін, розрізняти ролі в команді, підтримувати мотивацію команди відповідно до актуальних цілей організації.
- Визначати, формулювати та комунікувати функцію установи, формувати візію розвитку інституції, локальної спільноти.
- Планувати діяльність інституції відповідно до її типу, з розумінням відмінностей операційного та стратегічного підходу.
- Розробляти канву заходів задля впровадження змін та інституційного розвитку установи, розрізняти види результатів та розуміти власну зону впливу.
- Визначати і/або створювати ресурси для діяльності та розвитку інституції, локальної громади.
- Ідентифікувати цільові аудиторії, визначати їх інтереси та підбирати відповідні канали комунікації, толерантно працювати з опором змінам, зумовленим відмінностями у цінностях.
- Налагоджувати взаємодію з локальною спільнотою, використовуючи учасницькі методи, орієнтовані на її розвиток.
- Формувати ефективну мережу партнерств і співпраці, розуміти цінності взаємодії, ідентифікувати потенційних учасників мережі співпраці та формувати її, обираючи ціннісно близьких партнерів для співпраці.
- Ідентифікувати тактику діяльності залежно від ресурсів та результатів; вирізняти індикатори змін, володіти інструментами планування та моніторингу діяльності.