Під час першого року студенти навчаються за спільною програмою Artes Liberales, яка включає загальні гуманітарні предмети (Світові цивілізації, Риторику та мистецтво академічного письма, Антропологію, Критичне і творче мислення, Сучасну літературу, латину та англійську мову), а також предмети Світоглядного ядра Університету. Фахові предмети з’являються на другому році навчання. Крім основних дисциплін студенти мають можливість щосеместру вибирати по три предмети спеціалізацій, а також один предмет із пропозиції Artes Liberales або інших програм Університету.
Дослідницький семінар
Теорії культури
Про що: про основні концепції, кожна з яких розкриває поняття культури під іншим кутом зору
Навіщо: для формування критичного й глибокого розуміння різних культурних явищ і процесів, як основа для будь-якої діяльності у сфері культури, для здатності творити бачення майбутнього розвитку
Антропологія культури
Про що: про те, як культура формує людину, а людина творить культуру, про культурні відмінності і те, що дозволяє нам жити разом
Навіщо: для розуміння себе як особи і як учасника спільноти, пізнання себе та інших, напрацювання способів культурної взаємодії
Релігійна культура
Про що: про феномен релігійної культури як системи відносно сталих, але водночас змінних символів, значень і практик, що антропологічно корелюють з релігійною свідомістю індивіда чи групи індивідів або ж певного соціуму
Навіщо: для засвоєння основних наукових концептів і дослідницьких парадигм про генезу української релігійної культури як Традиції в її тісному взаємозвʼязку з політичною і правовою культурою, тогочасним соціумом і секулярним суспільним дискурсом.
Історія ідей та культурних практик
(англ.)
Про що: про те, як окремі ідеї епохи складаються в “зодіак” і змінюють одна одну, про те, як ми, люди, стаємо “носіями” ідей, а також про соціальні і культурні контексти, в яких ці ідеї пробуємо втілювати
Навіщо: для того, щоб уміти бачити плідність, тривалість, а часом загрозливість ідей, які мають лідерство смислу у наших сучасників
Економіка культури
Про що: про те, як культура опирається на економічний розвиток, а економічний розвиток залежить від культури.
Навіщо: для того, щоб розуміти принципи ринкового механізму, напрямки дії ринкових сил, принципи взаємозалежності економіки та культури
Основи культурного менеджменту
Про що: про те, як використати досвід інших для формування знань та практичних навиків управління інституцією сфери культури та реалізації культурних проектів.
Навіщо: для розуміння засад менеджменту, вміння застосовувати теорії та технології управління на практиці й врешті для того, щоб перетворити рутинну роботу у роботу своєї мрії.
Візуальна культура
(англ.)
Про що: про візуальну культуру, починаючи від історії сучасних форм бачення/візуальності чи історії візуальних технологій до концепцій видовищності (спектаклю); про те, як зображення поширюються через засоби масової інформації та вірусні мережі.
Навіщо: щоб краще розуміти і «читати» візуальні образи та візуальність, поміж якими ми живемо.
Соціологія культури
Про що: про складну павутину смислів і цінностей, яку сплітають суспільства; про спільноти і групи як суб’єктів виробництва та споживання “культурного продукту”; про культурні механізми як рушії суспільних змін
Навіщо: для розуміння й аналізу спільного культурного зусилля, запиту і спадку окремих суспільних груп; для дослідження й налагодження механізмів суспільної взаємодії
Теорії комунікації
Про що: про основні підходи до поняття “комунікація” та про сучасні підходи до осмислення та аналізу цього поняття з акцентом на аналіз популярної культури.
Навіщо: для аналізу феноменів популярної культури з точки зору теорій комунікації та для вміння дизайнити та проводити пілотні дослідження.
Культурна спадщина
Про що: про те, як культура формує наш діалог з минулим, про способи, якими спадщина передається від покоління до покоління у словах, речах, мистецьких об’єктах і музиці, про сучасні підходи до розуміння культурної спадщини, про її переосмислення як джерела розвитку місцевих спільнот, регіонів і держави в цілому.
Навіщо: для того, щоб знати, уявляти і пам’ятати, хто тут був до нас, для розуміння засад і форм тривання культури, для розвитку вмінь свідомого й творчого успадкування та для набуття навиків роботи у сфері індустрії спадщини.
ХХ ст.: мистецтво як експеримент
Про що: про найважливіші зміни, що відбулися у художніх практиках ХХ століття, як результат перевизначення та переконструювання самого поняття «мистецтво».
Навіщо: для формування знання про зміст, етапи, течії та головні персоналії в історії мистецтва ХХ століття та для розуміння значущих художніх явищ як частини складних культурних процесів, що зумовлені не лише внутрішньомистецькими чинниками, але також є результатом впливу науково-технічнго прогресу, світоглядних змін, економічних, політичних, соціальних факторів.
Місто й культура
Про що: як організований культурний простір міста і чим він особливий, як розвиток міст впливав на життя і практики його мешканців та виникнення нових культурних феноменів, про сучасне значення міст, організацію міського простору та нові урбаністичні течії.
Навіщо: для розуміння засад менеджменту, вміння застосовувати теорії та технології управління на практиці й врешті для того, щоб перетворити рутинну роботу у роботу своєї мрії.вміти помічати логіку міського простору, бачити взаємозв’язки між його формами і наповненням, розуміти значення міських середовищ для розвитку культурних та креативних індустрій.
Естетичні виміри культури
(англ.)
Про що: про те, як різні культури уявляють прекрасне та потворне, піднесене та героїчне, гармонію та хаос.
Навіщо: щоб стати підготовленим та гнучким глядачем/слухачем, навчитися сприймати, говорити та вести діалог про власні досвіди та мистецтва взагалі.
Християнська антропологія
Про що: про базові поняття та концепти богословської антропології, історію їх появи та розвитку, трансформацію цих понять в історії цивілізації та їхніми сучасними трактуваннями.
Навіщо: для того, щоб відчитувати впливи концептів богословської антропології у повсякденних культурних практиках та зробити їх предметом культурологічної критики.
Культурна політика
Про що: де і як перетинаються поняття влади і культури, як відбувається формування культурних політик, про взаємодію гравців у сфері культури, регулювання культурної спадщини, а також інших галузей культури та мистецтва на локальному, національному та міжнародному рівнях.
Навіщо: щоб розуміти соціально-економічні процеси, які впливать на культурну сферу, орієнтуватися в культурній дипломатії, розуміти логіку культурних стратегій, методологію їхньої розробки та втілення.
Модель Artes Liberales, частиною якої є програма Культурології, передбачає низку можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії. Насамперед студенти мають можливість після завершення навчання на першому курсі змінити спеціальність в межах Artes Liberales. Упродовж навчання кожного семестру вони можуть обрати одну дисципліну із пропозиції Artes Liberales, що складається з мистецтвознавчого, філософськго, суспільного блоків, або інших програм Університету.
З третього курсу студенти можуть доформувати свою індивідуальну освітню траєкторію завдяки вибору трьох спецкурсів кожного семестру із пропозиції освітньої програми Культурології або ж інших програм Artes Liberales. Пропозиція програми орієнтована на дві спеціалізації “Критика культури” та “Економіка культури”, які однак мають відкритий характер, що дозволяє студентам довільно комбінувати курси спеціалізацій відповідно до потреб у тих чи інших знаннях і навичках.
Реєстрація на дисципліни вільного вибору наступного навчального року відбувається всередині березня через систему Деканат, а також через систему CMS. У перші 2 тижні семестру студенти мають право змінити один із обраних курсів, обгрунтувавши цю зміну у розмові з керівником програми.
Критика культури
- Емоційний музичний інтелект
- Культури спротиву й інакодумства
- Театральне мистецтво: пролегомени
- Сила жінок: агентки і авторки модерних суспільних змін
- Глибокі медіа: політики, нові зв’язки та мистецтво
- Культурна пам’ять, травма і забуття
- Мода як культурна практика
- Ідеологія в дискурсі гуманітарних наук
- Театральна культура і критика
- Герменевтика культури
- Методологічні стратегії у дослідженнях культури
- Усна історія: теорія та практика
- Вступ до перформативних студій (англ.)
- Культурна критика й медіа
- Культурна географія
- Антропологія театру Евдженіо Барби